Sunday, January 9, 2011

IKAN SIAKAP STIM DAN TOMYAM AYAM

Hi..

Bangun pagi-pagi aku dah kemas rumah but baju-baju yang dalam dua bakul belum lagi dapat dilipat.. So, dengan sukahati aku start kete pegi TESCO Puchong... Baru pukul 10am tapi parking dah penuh... Nasib aku bawa Charade aku, kalo bawa kete paku macamane ya.. Dlm 20 minit juga le cari parking....

So, dengan misi untuk berbelanja barang rumah. So,aku pun buat list kat handphone aku..



Tapi ada 2 barang yang aku tak beli dlm senarai (sabun basuh n pencuci lantai). Lupa.... Tapi yang aku tak lupa beli donut from Big Apple... Gambar kat bwah dah 3 ketul aku dh telan.... Aku keluar dalam pkul 1.15pm...


SIAKAP MASAK STIM

Bahan - bahan :-

Ikan siakap (dibelah tengah)
halia
bawang merah
garam
daun sup

Cara-caranya :-

1) Ikan siakap digaul dengan garam.
2) Halia, Bawang merah yang dihiris panjang n nipis dilumur serta daun sup di sekeliling ikan.. (lihat contoh gambar)
3) Kukus ikan sehinga masak.. (yummy)










TOM YAM AYAM

Bahan-bahan:-
Ayam
Cili Padi
Tomato
Carrot
Cendawan
Daun Limau
Limau
Perencah Tom Yam
3.5 cawan air

Cara-caranya :-
1) Masukkan Perencah Tom Yam, air, ayam, carrot, cili, cendawan & daun limau sehingga mendidih...
2) dah mendidih masukkan tomato n perah limau...
3) dah siap untuk dihidangkan.. (emmmmmmmmmmmm)

LUNCH TODAY
















No comments: