Sunday, January 2, 2011

GOODBYE 2010, WELCOME 2011

I'm happy to say goodbye 2010 and welcome 2011.

Pembukaan 2011 memang best. For this year banyak azam aku.. Aku dah list down.. For this blog also aku akan update and more focus to places yang me and Paku visit, of course pasal makanan tempat yang kitorang visit and homestay or hotel yang kitorang stay.. So, you all pun dapatle info skit pasal tempat yang kitorang nak jalan..

Berbalik kepada azam 2011. Banyak giler azam aku... Hopefully dapat support from my hubby, family and friends yang mengenali diriku..

1) as hamba Allah - aku harap aku dapat tunaikan tanggungjawabku Pada yang Maha Esa as hambaNya.. Solat 5 waktu, baca alQuran, ganti puasa (takde last2 minutes), bayar zakat pun on time not last minutes... Benda wajib dah buat so yang sunat boleh dibuat.. Umrah.. Semoga Allah memberi rezeki bertambah and aku dan keluarga dapat pergi menunaikan Umrah.. So, next year boleh pergi Haji..

2) as Wife - aku nak tunaikan janji pada Paku. Iaitu tak malas lagi tuk kuruskan badan. Bila dah kurus so percent untuk dapatkan anak cerah.I'll En Paku.. Takde alasan lagi kali ini.. I love you Paku...

3) WORK - aku nak tambahkan knowledge aku dalam industry kerja aku.. Timba pengalaman from experience people and increase my leadership competency. Pastu kena manage time dengan betul. so, takde benda tertangguh lagi.. InsyaAllah..

4) for my own - aku nak free from Debt(CC, Education Loan, Car Loan & Personal Loan). So, I'll reduce my shopping online. Tapi nafsu tuk beli baju ni bertambah.. Kalo dah kurus kurang skit kot... Hahahhahahaha. Hopefully. So, aku kena buat belanjawan for every day. So, aku buat boleh keep record apa yang aku dah belanja and what is the status of my saving and investment. For my foods consumption pun aku kena tulis record.. Baru blh kurus.. Come on Syasya.. U can do it..

5) BLOG - aku akan update pasal Journey, Foods & Homestay maner yang kitorang pergi and activities kitorang. Hopefully korang enjoy with my blogs.

Inilah senarai azaam aku untuk tahun 2011. So, aku arap takde benda yang tertinggal untuk tahun 2011.


SO, NANTIKAN ENTRY AKU ESOK PASAL TRIP NEW YEAR ME, PAKU & DAUS TENGOK ALONG DRIFT KAT A FAMOSA.

ADIOS.....

No comments: